dimecres, 9 de gener del 2008

USHUAIA

Nova crònica després de les festes, amb els torrons (virtuals en el nostre cas) ja païts, i amb una de les etapes del nostre viatge que més esperàvem ja acomplerta: la de la visita a Ushuaia.

Veníem a veure l'Ali i el Marce, que ens esperaven amb moltes ganes, i que ens van acollir a casa seva; una cabanyeta de conte situada enmig d'un bosc de lengas (l'arbre de Terra del Foc per excel·lència), en una vall a les afores d'Ushuaia, anomenada ni més ni menys que Andorra.

Així que, qui ens ho havia de dir, hem passat quinze dies a Andorra amb els nostres amics, passant junts totes les estones que la feina de l'Ali, i el mal d'esquena del Marce, ens han permès, i també fent alguna de les mil i una excursions que aquest racó de món ofereix. Ens hem pogut colar diversos dies al Parc Nacional Tierra del Fuego, ja que l'Ali treballa allà. També hem pujat al Martial (glacera ushuaienca espectacular per les vistes que té), hem navegat pel Beagle (on hem vist famílies senceres de cormorans i lleons marins), i hem acampat bosc enllà prop d'estància Túnel (un dels primers llocs d'aquesta zona on van establir-se europeus per explotar-ne la terra i la ramaderia).

I la resta del temps l'hem passada aprofitant els llarguíssims dies d'estiu, que ens oferien llum natural fins passada la mitjanit. Hem fet activitats de tot tipus, potser perquè se'ns han encomanat una mica l'energia inesgotable i la mà artesana de l'Ali i el Marce: hem après a fer mitja (qui ens ho anava a dir!), a cuinar nyoquis casolans, a viure aprofitant l'aigua de la pluja, a crear compost orgànic per fer abonament, a fer artesanies vàries aprofitant closques i ossos dels animals de la Terra del Foc, i a coure un bon asado argentí. Vaja...almenys ho hem intentat!

En fi... quinze dies súper ben aprofitats, que també ens han servit per escalfar motors de cara la nova etapa que comencem avui d'excursionisme pels Andes. Però sobretot tenint la sensació que a la fi del món s'hi està com a casa!

Moltes gràcies família Casas-Turza, per donar-nos aquests vespres plens de "música, risas y cerveza"... Ah, i queda pendent l'intercanvi!!!


8 comentaris:

Anònim ha dit...

NENEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!

Heu nat a la Tierra Del Fuego!!!
Ja sabeu que heu realitzat un dels meus somnis??

Ara ja si que m'heu acabat de donar enveja! Espero que tot i que no les hagueu penjat, hagueu fet mogollon de fotos, que les voldré veure totes!!!

Juer, continueu disfrutant, que aqui l'hivern i la rutina continuen com sempre. Ah, per cert, jo també he estat a Andorra aquets dies! que raro que no ens haguem vist, oi?? jeje...

Uns petons enormes i transatlàntics desde barcelona city. MUAAAAAAAAAAAAAAAK!!!!

Anònim ha dit...

hola nenas!!!q buenoo como empezaaron el año...espero q despues de estar en el lugar mas lindo del mundoo..
tambien tengan un año unicoo
las quiero y extrañooo

marcelett

Anònim ha dit...

Hola a totes dues.
Quins records més bonics que em porten aquestes fotos d'ushuaia !Ah, la posta o sortida de sol (no ho se descifrar)genial.
Aquesta caseta de fusta és on viuen normalment els vostres amics?
Una abraçada molt forta.
Argentina

Anònim ha dit...

Uaaaauuuuuuuuuu!!!!
Em sembla que el meu sac de dormir està una miiiiica més aprofitat amb vosaltres que amb mi.... Un petonàs germana i cunyááááááá!
Mireia

Anònim ha dit...

Hola un altre cop!!!

Aquest dissabte vaig pensar amb vosaltres mogollón, i vaig pensar que jo també us podia fer una miqueta d'enveja d'akesta bona, ja que vaig estar amb la Laura a un concert de D'callaos, que estàn presentant un nou disc. Així que per quan torneu, ja tindreu una coseta més a fer. Seguiu disfrutant el vostre trip. PETONS!!!!!

Anònim ha dit...

Hola un altre cop!!!

Aquest dissabte vaig pensar amb vosaltres mogollón, i vaig pensar que jo també us podia fer una miqueta d'enveja d'akesta bona, ja que vaig estar amb la Laura a un concert de D'callaos, que estàn presentant un nou disc. Així que per quan torneu, ja tindreu una coseta més a fer. Seguiu disfrutant el vostre trip. PETONS!!!!!

Anònim ha dit...

HOLA GUAPISSIMES!
Ja torno a eser aqui despres de mogollon de dies i nits!
Donç m'alegro cAntidubi de que ho esteu passant dallo mes be,una abraçada enorme a totes dues i ja queda menys perque ens puguem fondre en una abraçada totes tres!
Jo continuo totallity fatallity...
i no puc deixar d'estar moixa,el Joel a marxat a fer l'estage de pretemporada a Gosol (ja hem diras amb tanta vaca!)i per si fos poc aixo l'altre dia esquiant hem varen robar els descansos! pero que fort!
hem volia canviar els mitjons,que els tenia super xops,llavors hem va agafar la mandra...i vaig fer una vacaina sobre la butaca,total que quan hem desperto del meu son...cataplas!descanso que te chorro! estic farta de Pas de la casa!nevermore,
be,m'he de despedir que m'arxo al acuagim,petonarrus.

Joel(desde Gosol) i Eli

Anònim ha dit...

Hola guapes!
vaig estar mirant fotos i info de El Chaltén i em va encantar!!!! AUUUUUUUU
I res... per aquí casa,cada cop que penjeu fotos i comentaris és una festa o sigui que ja tardeu!!!
Per cert, avui ens hem acomiadat de la Marta i la Sílvia i el Pau i el Miquel, que demà passat volen cap a Camiri...
Un petó ben gros per cadascuna,

Laura i Txell