dijous, 13 de desembre del 2007

"Tiene Buenos Aires que se yo..."

Una setmana i mitja no és gaire temps per poder absorbir i explicar les coses que passen en aquest Buenos Aires, però sí per començar a tenir sensacions, per poder descriure una mica als "porteños", i per adonar-te que és una ciutat preciosa i gran, molt gran.

Durant el trajecte de l'aeroport al centre de la ciutat tot em recordava a Barcelona, com si de sobte estigués passejant per allà; no sé...les avingudes amples, els carrers bonics, les botigues i els bars ben il.luminats. Tot m'hi recordava! Potser per l'enyorança després de gairebé tres mesos viatjant, o segurament perquè Buenos Aires té aires molt europeus!
Caminar per aquesta macro ciutat és molt agradable, no només per la seva bellesa i la seva gent, sinó també perquè pots anar gaudint constantment d'aquesta parla característica que tenen els d'aquí, che boludo! I de la seva gestualitat exagerada i alhora divertida. Observar-los és obligat, inevitable; tenen tots una manera de funcionar molt similar. Si en coneixes a un, ja pots fer una caricatura del "porteño": saben de sobres que són guapos i guapes, que sedueixen amb la seva retòrica, i que poden permetre's de dir una cosa i després fer-ne una altra, amb una elegància inigualable! En definitiva, tenen un glamour especial que els converteix, sens dubte, en personatges entrenyables!
Una altra característica destacable de la gent de Buenos Aires, és que són molt amics dels seus amics. Si véns aquí i tens un amic, intentarà donar-te totes les comoditats perquè no marxis mai d'aquest país, el millor del món per ells. L'estimen, l'adoren, estan orgullosos de la seva grandesa i la seva bellesa, i la seva gent van tots a la una...per això aquesta similitud entre ells. Almenys aquesta és la nostra percepció.

A nosaltres no ens ha faltat res de res des que vem aterrissar a Ezeiza (aeroport de Buenos Aires). Però res de res! Són esplèndids i estan contents de la nostra presència, de que vinguem a visitar casa seva, que ara, també, ja sentim una miqueta casa nostra!

Per mi, admirar la 9 de julio, passejar fins l'obelisco, anar a la Casa Rosada, o seure una estona a la Plaza de Mayo ("Plasa de masho"), era complir un somni. Però anar-hi amb la Núria que ja repeteix i tenia mil coses pendents, ha donat també per caminar "largo y tendido" per Belgrano i la seva animada avinguda Cabildo, per la Boca i el seu "caminito", per Tigre i el seu Puerto de Frutos, per San Isidro, per San Telmo, encantador i bohemi, per Retiro, amb els seus rasca-cels de gran ciutat empresarial, per Recoleta i el seu cementiri, amb la tomba d'Evita Perón entre d'altres... En fi, que sens dubte una setmana i mitja, ja gairebé dues, donen per conèixer bastant d'aquesta ciutat.
El que està clar és que ens encanta Buenos Aires ché!!! Cada dia més. Cada dia pots descobrir una avinguda o una plaça per la que no havies passat, i parar-t'hi a prendre un mate mentre n'escoltes el bullici a qualsevol hora del dia...

Abans de començar a viatjar cap a Ushuaia, on passarem les festes, encara ens queden uns quants dies a la gran ciutat, on tenim pendents un parell de concerts, alguna nit més de tango, i com no, tastar un autèntic asado!


4 comentaris:

Anònim ha dit...

Nenes!!

Joer!!Ara vull nar a buenos aires!!

Abans de res, voldria felicitar-vos per aquestes descripcions que feu del vostre viatge. Les hauré llegit totes almenys un parell de cops, però es que no ho puc evitar. Quan llegeixo els vostres posts, em sento una miqueta allà. Vet aqui el que són les coses, que és ara, seguint el vostre viatge, quan he comprès realment el concepte d'enveja sana. Enveja perque gairebè puc sentir les sensacions del vostre "giratutto", però quan em giro tot és el mateix. I sana perquè totes aquestes sensacions agradables que no pareu de descriure, m'arriben tant que nomès puc dir "que bè s'ho estàn passant!!" i desprès fer un somriure.

Espero que continueu disfrutant i vivint experiències fantàstiques, per que pogueu continuar transmitint aquestes parts que ben segur, comparades amb la realitat que viviu, us semblaràn ínfimes, però que als que estem a l'altre costat de l'atlàntic ens basten per fer una escapadeta als vostres recons.

Només em queda enviar-vos un bon grapat de petons, i que disfruteu l'asado.

Fins a la propera!!!!

Anònim ha dit...

EO! NENES...QUE TAL??
PUES QUIN PASOTE LO VOSTRE NO?
ESTIC FLIPANT PEPINILLOS AMB PALILLO!
QUE GUAY ES ARGENTINA,CREC QUE AMB EL JOEL CANVIAREM D'OPCIO I ANIREM A L'ARGENTINA EN COMPTES DE MEXIC,PERDONEU NENAS QUE NO PUGUI ESCRIURE MES SOVINT PERO JA SABEU AQUETS DIES SON FATALS PER A MI! TOT EL DIA DE COMPRES AMUNT I AVALL!! I ENCARA HEM FALTEN UN PILOTE DE REGALS PER FER!!! TINC LA TARJA QUE HEM TREU FUM!!!M'ENCANTA EL NADAL!
DONÇ EL JOEL M'HA PROMES PER CAP D'ANY D'ANAR ALS ALPS SUISOS A ESQUIAR!!ES GUAY VERITAT? ABANS ANAVA AMB EL PAPÁ PERO JA NI M'HEN RECORDO!
VE GUAPES US HE D'ANANT DEIXANT QUE TINC PELU A LES 2 I ENCARA ESTIC EN PIJAMA!!!SON TANT MANDROSOS AQUETS DIES FREDS...NO VE DE GUST FER RES...BE ANAR A LA PELU POTSER SI!
DONS QUE GUAY AIXO DE L'ARGENTINA VET-HO AQUI QUE ARA M'ENTREN GANES D'ALLA.
M'EN VAIG A LA PELU!
PETONETS I SALUTACIONS A TOTHOM QUE LLEGEIX AQUEST BLOG!
PETONARRU GORDU DE LA ELI
ELI I JOEL

Anònim ha dit...

asado, heu dit ASADO??? amb la gana que tinc i no tinc res per dinar..... jo i seguint una mica les paraules del "jordi mutua" (perdona, per te les copio) pero jo tambe tinc enveja, pero la meva no es sana.... macagon en el vostre viatge o millor dit ruta per tot el mon...... pero "ho haveu vist??".
Que guai que us trobeu a gent i que estigueu disfrutan.... quan veieu els pares de la karina els hi feu dos petonas de part meva i de l'albert (encara que no ens coneguin)....

Petonas a les dues de l'albert i meva.

PD: en hoquei ja anem 5e iupi iupi... però sus troba a faltar i molt

Anònim ha dit...

Hola guapes,

Nosaltres també ens afegim a les felicitacions per les descripcions que feu dels llocs, de la gent i de com us heu sentit vosaltres.
Volíem aprofitar aquest missatge per dessitjar-vos, anavem a dir Bones Festes però clar....., ho deixarem amb Bon Nadal i un 2008 ple de Viatges!, pel món, cap a una mateixa, literaris, el que vosaltres escolliu!.
Una abraçada molt forta,

Ivet i Mariju